هواداران ما باشعور هستند و متوجه مسائل می‌شوند اما وقتی می‌بینم برخی تلاش می‌کنند تا تخریب کنند، ناراحت می‌شوم...

روایت رقیب لک و بیرانوند از  جنجالی ترین اتفاقات پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، احمد گوهری در نیم فصل لیگ بیست و یکم از صنعت نفت جدا شد به جمع سرخپوشان پایتخت پیوست حالا در حالی تمرینات آماده‌سازی خود را برای فصل جدید دنبال می‌کند که برای حضور در دروازه باید با علیرضا بیرانوند رقابت کند.

این بازیکن که با حضور در ترکیب پارس جنوبی در لیگ برتر، به فوتبال ایران معرفی شد. در شرایطی به پرسپولیس اضافه شد که با جدایی رادو از جمع سرخپوشان، او حامد لک را به عنوان رقیب خود برای حضور در ترکیب پرسپولیس می‌دید.

گوهری که همچنان فوتبال را بدون حاشیه و جنجال دنبال می‌کند در گفت و گویی با خبرنگار ما با خوشرویی به سوالات پاسخ داد و اعلام کرد در فصل آینده با قدرت برای حضور در دروازه سرخپوشان تلاش خواهد کرد

او همچنین در این مصاحبه درباره شرایطش در لیگ بیست و یکم و تفاوت حضور در ترکیب پرسپولیس با تیم های سابقش صحبت کرد و از یحیی گل‌محمدی و داوود فنایی بابت اعتمادی که به او داشتند تشکر کرد.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

* در ابتدا درباره لیگ بیست و یکم صبحت کن؛ فصل را با صنعت نفت شروع کردی و نیم فصل به پرسپولیس پیوستی. در مجموع فصل برایت چطور بود؟

فصلی که گذشت فصل خوبی برای من بود و توانستم به بخشی از اهدافم برسم. در صنعت نفت با آقای منصوریان و حاج کاظم فراهانی توانستم پیشرفت کنم و موقعیت خوبی برای خودم ایجاد کردم. خیلی دوست داشتم به پرسپولیس بیایم و این اتفاق هم افتاد؛ در پرسپولیس هم همه تلاشم را کردم که بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم. در مجموع مسیری که طی کردم کاملا طبیعی و درست بود و خارج از عرف نبود.

* می‌خواهم درباره زمانی صحبت کنیم که پیشنهاد پرسپولیس به تو رسید؛ رادو جدا شده بود و حامد لک در تیم حضور داشت. چه زمانی این پیشنهاد را دریافت کردی و چه حسی داشتی؟ 

زمان دقیق را خاطرم نیست اما از قبل از بازی هفته دوازدهم یا سیزدهم به جدایی از صنعت نفت فکر می‌کردم؛ البته در نفت هم خیلی راحت بودم و برای این تیم هم آرزوی موفقیت می‌کنم. دریافت پیشنهاد از پرسپولیس برای هر بازیکنی افتخار بزرگی است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. خیلی خوشحال شدم و منتظر بودم تا همه چیز قطعی بشود. از اینکه پرسپولیس را انتخاب کردم خیلی خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که هم‌اکنون عضوی از خانواده پرسپولیس هستم. چند بازی برای پرسپولیس کردم و امیدوارم این بازی ها در آینده بیشتر بشود.

* وقتی وارد پرسپولیس شدی چه شرایطی داشتی؟

با توجه به اینکه تیم و شرایطم تغییر کرده بود و پرسپولیس تیم بزرگ و پرهواداری است، کمی زمان برد تا در تیم جا بیفتم و با محیط هماهنگ بشوم اما در مجموع خوشحالم و افتخار می‌کنم که در تیم بزرگ پرسپولیس هستم و امیدوارم که در آینده اتفاقات بهتری رخ بدهد.

* اولین بازی که در ترکیب قرار گرفتی در هفته بیستم و مقابل مس رفسنجان بود. چه حس و حالی داشتی؟

جزو سخت ترین بازی هایی بود که در کل دوران ورزشی ام انجام دادم. خیلی بازی سختی برایم بود. مدت زمان کوتاهی بود که به تیم اضافه شده بودم و کادرفنی کار خیلی بزرگی کردند که به من اعتماد کردند. در مجموع اشتباهاتی هم داشتم که منجر به گل نشد و از نظر خودم طبیعی بود. با توجه به شرایطی که وجود داشت کمی تحت فشار بودم که طبیعی است؛ از کادرفنی، آقای فنایی و آقای گل‌محمدی ممنونم که به من اعتماد کردند. برایم خیلی لذت بخش بود که در لباس پرسپولیس و مقابل هواداران بازی می‌کنم.

* اولین گلی که در پرسپولیس دریافت کردی چه تفاوتی با سایر گل هایی که در طول دوران فوتبالت دریافت کرده بودی داشت؟

بازی کردن در تیم های بزرگ قطعا مسئولیت بیشتری هم دارد. من هم در پستی بازی می‌کنم که پست تخصصی است و شاید چهار برابر سایر پست ها مسئولیت داشته باشد. وقتی تیم گل می‌خورد، شما مسئول آن گل هستی. البته هواداران با شعور هستند و فوتبال را می‌فهمند اما هوادار هم آخرین تیر را می‌بیند و آخرین تیر هم همیشه دروازه‌بان است. اولین گلم در پرسپولیس را از دوست خوبم مجید علیاری خوردم و شاید اگر آن گل را نمی‌خوردم اعتماد به نفس بیشتری می‌گرفتم اما به هر حال شرایط به آن شکل پیش رفت. در مجموع بازی اولم برای پرسپولیس از نظر خودم خوب بود و روند رو به رشدی داشتم. وقتی در دروازه تیم بزرگی مثل پرسپولیس می‌ایستی مسئولیت خیلی بزرگی را قبول کرده‌ای و خیلی مهم است که بتوانی بهترین عملکرد را داشته باشی.

* سومین حضورت در ترکیب پرسپولیس در بازی دربی بود. 

دربی فوق‌العاده بود؛ بازی در دربی حس بی نظیری داشت. باز هم تاکید می‌کنم از آقای فنایی و آقای گل‌محمدی ممنونم که به من اعتماد کردند و خوشحالم که توانستم عملکرد قابل قبولی داشته باشم. درست است بازی را نبردیم اما عملکردم از نظر خودم قابل قبول بود. خیلی حس خوبی داشتم و یکی از راحت ترین بازی هایم بود؛ خیلی آرام و مسلط بودم و می‌دانستم دقیقا چه کار می‌کنم.

* این مسئله که در دربی استرس نداشتی هم جالب است.

بله؛ در دربی واقعا راحت بودم. در این بازی هواداران هم در استادیوم حضور داشتند و من هم معمولا مقابل هوادار راحت تر فوتبال بازی می‌کنم و از آنها انرژی می‌گیرم. در بین بازی هایی که برای پرسپولیس بازی کردم، بازی با استقلال برایم راحت تر بود.

* البته در این بازی و در حضور هواداران گل هم خوردی.

فوتبال همین است و شما باید تلاشت را بکنی. در دربی اتفاقاتی هم رخ داد که با وجود اینکه ما باید برنده می‌شدیم این اتفاق رخ نداد اما در مجموع خوب بود. به هر حال در فوتبال ممکن است شما دقیقه یک گل بزنی یا دقیقه ۹۰ گل بخوری؛ هیچ چیز از قبل مشخص نیست.

* پس از آن هم یک درخشش برابر هوادار داشتی.

با یک وقفه دو هفته ای برابر هوادار قرار گرفتیم و علی‌رغم اینکه بازی خیلی خوبی انجام دادیم و می‌توانستیم با اختلاف زیاد بازی را ببریم اما آن بازی هم مساوی شد. خدا را شکر توانستم عملکرد خوبی داشته باشم.

* زمانی که قهرمانی لیگ از دست رفت، چه جوی در تیم حاکم بود؟

ما خیلی تلاش کردیم اما زمانی که این اتفاق رخ نداد همه خیلی ناراحت بودیم؛ یک فصل زحمت کشیده بودیم که آخر فصل قهرمان شویم اما فوتبال همین است و این اتفاق نیفتاد. انشاالله در سال جدید قهرمانی را به هواداران تقدیم می‌کنیم.

* در این مدت با آقای فنایی کار کردی که به ایشان هم انتقادات زیادی وارد شد.

من واقعا از آقای فنایی ممنونم که به من اعتماد کردند و اعتقاد داشتند. ایشان خیلی به من کمک کردند و از این بابت تشکر می‌کنم. من  از صمیم قلب آقای فنایی را دوست دارم و امیدوارم هر جا هستند موفق و سربلند باشند. ایشان هم مثل همه ما تحت فشار بودند.

* رابطه‌ات با حامد لک چطور بود؟

حامد دوست ۶-۷ ساله من است و ما از دوران سایپای آقای فرکی با هم هم‌تیمی و دوست بودیم. من در طول این سال ها با آقای لک رابطه داشتم؛ با هم صحبت می‌کردیم و نظر می‌دادیم. در مدتی هم که در پرسپولیس با هم کار کردیم، رابطه خیلی خوبی با هم داشتیم. در کل کنار هم دوران خوبی داشتیم و امیدوارم ایشان هم در رفسنجان فصل خوبی داشته باشند.

* چه شد که برای فصل آینده هم در پرسپولیس ماندی؟

در ابتدا من با پرسپولیس قرارداد داشتم؛ مثل همه بازیکنان من هم پیشنهاداتی داشتم ولی در پرسپولیس ماندن و برای این تیم بازی کردن افتخاری است. قسمت بود که با پرسپولیس ادامه بدهم اما باز هم می‌گویم مایه افتخار و مباهات من است که در تیم بزرگ و مردمی پرسپولیس هستم؛ خیلی خوشحال و با انگیزه هستم و تمام تلاشم را خواهم کرد. در این بین شیطنت هایی می‌کنند؛ مثل سال قبل، امسال هم علیه ما حرف های عجیبی می‌ز‌نند و اشخاصی که اصلا نبوده‌اند و چیزی ندیده‌اند خبرهایی منتشر می‌کنند. هواداران ما باشعور هستند و متوجه این مسائل می‌شوند اما وقتی می‌بینم تلاش می‌کنند تا ما را تخریب کنند ناراحت می‌شوم. می‌خواهم بگویم خیلی قوی و با انگیزه اینجا ایستاده‌ام و تا آخرش هم هستم. با تمام وجود کار می‌کنم و امیدوارم بتوانم عملکرد فوق‌العاده ای داشته باشم و سال های سال در پرسپولیس بمانم.

* یک جلسه با آقای محمدی در باشگاه پرسپولیس داشتی که باعث شد شایعاتی در خصوص جدایی‌ات ایجاد شود.

اصلا چنین بحثی مطرح نبود؛ آن جلسه برای کار های دانشگاه و برخی مسائل کلی بود. به هر حال باشگاه پرسپولیس است و طبیعی است که بازیکنان این تیم در باشگاه حاضر شوند و با مدیران صحبت کنند.

* درباره جایگاهت در فصل آینده صحبتی شده است؟

با من صحبتی نشده اما آینده را هیچکس ندیده و قطعا قرار است اتفاقات خوبی رخ بدهد.

* ولسلی ننکا هم به عنوان مربی گلر های جدید به تیم اضافه شده‌ است؛ درباره ایشان هم صحبت کن.

آقای ننکا هم شخصیت خوبی دارد و هم کار خوبی دارند. امیدوارم بتوانیم فصل خوبی در کنار هم داشته باشیم.

* جلسات تمرینی که داشتید چطور بود؟

پرفشار اما خوب و لذت‌ بخش. به نظر من شرایط خوب و آینده روشن است. امیدوارم بتوانیم فصل خوبی در کنار هم داشته باشیم.