بعد از فیفا دی پر حاشیه و کم اثر قبلی، یک فیفا دی متفاوت با دو بازی دوستانه قابل قبول در انتظار تیم ملی است.

 فیفا دی سپتامبر؛ خطرناک و جذاب!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم جام جهانی 2022 با تیم‌های انگلیس، امریکا و ولز همگروه است. با توجه به درگیر بودن تیم های اروپایی در رقابت های لیگ ملت‌ها، امکان برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های این قاره عملا وجود ندارد. در چنین شرایطی، کانادا و سپس اروگوئه به عنوان حریفان تدارکاتی ایران در فیفادی اول انتخاب شدند. بازی با هر دو تیم اما لغو شد تا شاگردان اسکوچیچ با یک بازی مقابل الجزایر در قطر، اردوی خود در آب و هوای گرم و شرجی دوحه را پشت سر بگذارند. برگزاری اردوی بعدی در اتریش و بازی با تیم‌های اروگوئه و سنگال اما می تواند شرایط را در فیفادی دوم کاملا عوض کند.

اتریش به عنوان محل اردوی تیم ملی در فیفادی دوم انتخاب شده که از نظر آب و هوایی شرایط خوبی دارد. این اردو از روز 28 شهریور شروع می شود و قرار است دو بازی دوستانه هم در آن برگزار شود. توافق برای برگزاری بازی دوستانه با اروگوئه در مراحل پایانی قرار دارد و تقریبا قطعی شده است. فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته قرارداد این بازی را امضا و برای طرف مقابل ارسال کرد تا از این بابت خیال خود را راحت کند. از سنگال به عنوان دومین حریف تدارکاتی تیم ملی در ماه مهر یاد می شود. ملی پوشان فوتبال کشورمان در صورتی که توافقات به نتیجه ختم شود، بعد از بازی دوستانه یکم مهر با اروگوئه، با یاران مانه نیز دیدار خواهند کرد که می تواند یک محک جدی برای آنها باشد.

رویارویی با دو تیم سنگال و اروگوئه در فیفادی دوم هم می تواند جذاب باشد و هم خطرناک! شرایط تیم ملی به گونه‌ای است که خود اسکوچیچ هم به خوبی می‌داند، هر نتیجه غیرقابل قبولی شاید برای خود او دردسر ایجاد کند. همان طور که بعد از شکست مقابل الجزایر در دیدار دوستانه، حواشی و انتقادات بسیار زیادی را شاهد بودیم. قطعا بازی با این دو تیم سخت‌تر از الجزایر خواهد بود و ملی پوشان باید در کنار هدف اصلی بازی های دوستانه که فارغ از نتیجه، کسب آمادگی بیشتر است، نیم نگاهی هم به خود نتیجه داشته باشند چرا که هر نتیجه نامطلوبی می‌تواند خطرناک باشد. هر دو حریف احتمالی ایران در رنکینگ فیفا، رتبه بهتری نسبت به ایران دارند و بعد از آن برهه کوتاهی که تیم ملی با سوئد و شیلی (فروردین 1394) دیدار کرد، برای اولین بار است که ملی پوشان دو دیدار دوستانه بزرگ در یک اردو را تجربه خواهند کرد.

اروگوئه تیم سیزدهم رنکینگ فیفا است و جزو هشت کشوری به شمار می رود که توانسته‌اند جام جهانی را فتح کنند. این تیم در گروه H با پرتغال، غنا و کره جنوبی همگروه است و شاید سنگال، مثل ایران، حریف این تیم در فیفادی دوم هم باشد.

سنگال، قهرمان جام ملت‌های افریقا با سرمربی جذابش این بار به دنبال خودنمایی در جام جهانی قطر است. این تیم در دوره گذشته فقط به خاطر کارت زرد بیشتر از صعود به دور حذفی جام جهانی بازماند. شاگردان سیسه، تیم هجدهم رنکینگ فیفا هستند. آنها در گروه اول جام جهانی با تیم میزبان، اکوادور و هلند همگروه هستند.