الکس تکسیرا مهاجم برزیلی واسکودوگاما در انتظار تأیید نهائی فیفا برای پرداخت مطالبات سرمربی استقلال است.

ردپای ساپینتو در قرارداد تکسیرا و واسکودوگاما!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حضور ریکاردو ساپینتو در واسکودوگاما برزیل کوتاه بود و این مربی پرتغالی خیلی زود این تیم را ترک کرد. پس از جدایی، ساپینتو برای دریافت مطالباتش از باشگاه سابقش شکایت کرد و پرونده طرفین نیز به فیفا رفت که رأی به سود سرمربی استقلال صادر شد.

عدم پرداخت مطالبات ساپینتو در زمان مقرر منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی واسکودوگاما شد و این تیم اکنون نمی تواند از بازیکنان جدید خود از جمله الکس تکسیرا مهاجم سابق تیم ملی جوانان برزیل و باشگاه های شاختار دونتسک، بشیکتاش و سونینگ چین استفاده کند.

وب سایت برزیلی supervasco در این خصوص نوشت: واسکودوگاما مبلغی که در پرونده ساپینتو توسط فیفا محکوم شده است را به حساب وی واریز کرده است. این توافق باید تا روز دوشنبه رسمی شود. پس از تایید نهایی، فیفا باید روز بعد محرومیت نقل و انتقالاتی واسکو را حذف کند. با این کار، باشگاه بلافاصله وارد مراحل عقد قرارداد با الکس تکسیرا می شود تا او برای اولین بازی بعد از پایان محرومیت در یکشنبه (9 مرداد) مقابل چاپکوئنزه در دسترس کادر فنی باشد.

واسکو از ابتدای سال در مورد توافق با ریکاردو ساپینتو پرتغالی صحبت می کرد. تکنسین حدود 5 میلیون رئال برزیل درخواست غرامت کرد. پس از تعدیل، مبلغ به 1.4 میلیون رئال برزیل کاهش یافت. با این حال، مربی به فیفا شکایت کرد و به همین دلیل این تیم با محرومیت از جذب بازیکن جدید مواجه گردید که این مسئله باعث شد واسکو نتواند قرارداد بازیکنان جدید را ثبت کند.

در حالی که مشکل پنجره نقل و انتقالاتی واسکودوگاما هنوز حل نشده است، اما الکس تکسیرا به تمرینات خود ادامه می دهد تا بهترین فرم بدنی را برای اولین بازی خود به دست آورد. انتظار می رود او در استادیوم ماراکانا و برابر چاپکوئنزه به میدان برود.