تصمیمات داوری در دیدار دو تیم ولز و بلژیک حواشی بسیاری را به دنبال داشت.

خشم بلژیک از تساوی؛ VAR به داد ولز رسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ولز شب گذشته در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به مصاف بلژیک رفت و به تساوی 1-1 برابر این تیم رضایت داد. 

تا دقایق پایانی بازی به نظر می‌رسید که این شاگردان روبرتو مارتینز هستند که قرار است با سه امتیاز این بازی به خانه بروند اما گل دقیقه 86 برنان جانسون همه چیز را تغییر داد. 

آرون رومزی پاس گل بسیار تماشایی و درخشانی برای این بازیکن ارسال کرد، تا جانسون که ستاره این فصل ناتینگهام فارست به حساب می‌آمد با یک ضربه پایانی زیبا درواز حریف را باز کرده و اولین گل خودش با پیراهن تیم ملی ولز را به ثمر برساند. 

با این حال کمک داور این گل را به دلیل خطای آفساید مردود اعلام کرد و این جا بود که سیستم کمک داور ویدیویی به کمک این تیم آمد. دقایق طولانی بازی متوقف شده و داوران در اتاق VAR مشغول بررسی دقیق صحنه بودند. 

در نهایت تصمیم داوران حاضر در اتاق کمک داور ویدیویی این بازی بر این شد که جانسون و مدافع حریف درست روی یک خط قرار داشتند و به این ترتیب گل ولز پذیرفته شد تا بازی به تساوی 1-1 کشیده شود. 

این اتفاق اعتراض شدید بلژیکی‌ها و خصوصا روبرتو مارتینز را به دنبال داشت که در کنفرانس خبری پس از بازی نیز به این موضوع اشاره کرده و خواهان ارائه توضیح از سوی فیفا و یوفا درباره نحوه عملکرد سیستم کمک داور ویدیویی و قانون آفساید شد و قبول کردن گل ولز را مضحک خواند. 

رابرت پیج نیز پس از پایان این بازی در کنفرانس خبری خودش نسبت به وقفه زیاد ایجاد شده برای تعیین صحت گل تیمش اعتراض کرده و مدعی شد که شرایط کمک داور ویدیویی در طول این سال‌ها تغییری نکرده است.