تصمیم عجیب دنی دسموند بعد از بررسی طولانی VAR یکی از بحث بر انگیز ترین تصمیمات داوری این فصل UCL را رقم زد.

خشم تاتنهامی ها از VAR، مردم دیگر به استادیوم نمی آیند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام بعد از گل دقیقه 80 بنتاکور به دنبال رقم زدن یک کام‌بک رویایی در خانه بود تا صعودش به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد. هری کین در آخرین لحظات توانست دروازه اسپورتینگ را برای بار دوم باز کرده و این مهم را عملی کند اما گل او بعد از بررسی طولانی VAR توسط داور مردود اعلام شد.

ورزشگاه خانگی تاتنهام بعد از گل کین غرق در شادی بود و تک تک نفرات حاضر روی سکوها به همان اندازه‌ای شاد بودند که هری کین و کونته سر از پا نمی‌شناختند. دنی دسموند، داور 39 ساله هلندی اما بعد از بررسی صحنه در VAR، طی تصمیمی بحث برانگیز، گل میزبان را به دلیل آفساید، مردود اعلام کرد.

در لحظاتی که دسموند برای بررسی صحنه در کنار زمین حضور پیدا کرده بود، هواداران تاتنهام تصور نمی کردند که تصمیم او، مردود اعلام کردن گل باشد چرا که اتفاقی رخ نداده بود که منجر به چنین تصمیمی شود. در صحنه گل، امرسون با ضربه سر در سمت راست محوطه جریمه توپ را برای هری کین که چند سانتی‌متر از او عقب‌تر در دهانه دروازه آماده بود ارسال کرد. توپ پیش از رسیدن به کین به مدافع هم برخورد کرد و سپس مهاجم تاتنهام با ضربه‌ای دقیق دروازه را باز کرد.

در این صحنه به نظر می رسد که امرسون عقب تر از کین پاس را به او ارسال می کند. البته در ادامه با برخورد توپ به مدافع حریف، دیگر این موضوع اهمیتی ندارد و آفساید قانونا لغو می شود. حال جای سوال اینجاست که دسموند با وجود در اختیار داشتن VAR چطوراین صحنه را آفساید اعلام کرده است!

طبق شرح بالا، بهانه‌ای برای مردود اعلام شدن گل کین وجود نداشت. با این وجود کونته و شاگردانش با استرس به داور هلندی چشم دوخته بودند که با دقت در پی چیزی بود که شاید هیچ کس جز خودش نفهمید چیست و به همان دلیل هم به زمین برگشته و گل کین را مردود اعلام کرد.

این تصمیم شاید یکی از عجیب‌ترین و بحث‌برانگیزترین تصمیمات داوری فصل اروپا باشد. دسموند در شرایطی گل کین را به علت آفساید مردود اعلام کرد که پاس امرسون رویال بعد از برخورد به بازیکن حریف به او رسید. در چنین شرایطی حتی اگر در حین ارسال پاس به زننده گل، آفساید شکل گرفته باشد که البته این گونه به نظر نمی رسد، بازهم اعلام آفساید اشتباه بوده است.

این تصمیم داور با خشم کونته همراه بود که در نهایت باعث شد داور او را از کنار زمین اخراج کند. هواداران تاتنهام نیز در شبکه های اجتماعی اعتراض گسترده ای به این تصمیم دسموند داشته اند. البته تنها آنها نیستند که از این تصمیم داور هلندی شگفت زده شده اند بلکه خیلی از فوتبالدوستان دیگر نیز با انتشار تصاویری از لحظه ارسال پاس به کین، از شگفتی خود بعد از آفساید اعلام شدن آن خبر داده اند.

صحبت های کونته بعد از پایان بازی هم در نوع خوب جالب بود، او با اشاره به خطوطی که در VAR رسم و داور طبق آنها، صحنه یاد شده را آفساید اعلام کرد گفت: "گل کین صحیح بود. من آن خطی که کشیدند را درک نمی کنم." او با بی عدالتی خواندن این تصمیم به اخراج خود هم واکنش نشان داده و اعلام کرد، در این صحنه همه اعتراض می کردند و وارد زمین شدند ولی من اخراج شدم چون محبوب‌ترین فرد در زمین بودم!

گلن هادن، بازیکن سابق تیم تاتنهام نیز در انتقاد از چنین شرایطی در استودیوی BT Sport گفت:

"VAR شادی و هیجان فوتبال را از هواداران می گیرد و من می ترسم که هواداران به زودی به بازی ها نیایند. هم بازیکنان و هم هواداران می خواهند یک گل را جشن بگیرند، اما حالا اتفاقی که می افتد این است که باید چند دقیقه منتظر بمانیم تا ببینیم که گل صحیح است یا نه و سپس جشن بگیریم. این، همه چیزهایی را که ما در مورد فوتبال دوست داریم از بین می برد.