احمد کریمی‌اصفهانی گفت: ملت ایران دنبال تحکیم همان آزادی و استقلالی هستند که 43سال پیش به دست آوردند و قاطعانه جواب بایدن را دادند.

ملت ایران سریع و قاطعانه پاسخ بایدن را دادند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت میان ایران و آمریکا مبهم است؛ اخیرا جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، از ناآرامی‌های ایران حمایت کرد و در سخنانی عجیب گفت که «ما ایران را آزاد می‌کنیم» سخنی که البته بعد از یک روز به نوعی از سوی کاخ سفید تعدیل شد. از طرفی آمریکا در هفته‌های اخیر به شدت سعی دارد با متهم‌کردن ایران به دخالت در جنگ روسیه و اوکراین، ایران را تحت فشار قرار دهد.

احمد کریمی اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «به نظرم پیش از آنکه دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی به حرف آقای بایدن توجه کنند، ملت ایران پیام حرف بایدن را به خوبی درک کرد که آمریکا می‌خواهد بر ایران سلطه یابد و دقیقا در همان روزی که او سخنی نامربوط را بر زبان آورد مردم در سالروز 13آبان و تسخیر لانه جاسوسی به او و همه زیاده‌خواهان نشان دادند که اتفاقا دنبال تحکیم همان آزادی و استقلالی هستند که 43سال پیش به دست آوردند و سریع‌ترین و قاطعانه‌ترین پاسخ را به حرف‌های بی‌ارزش رئیس‌جمهور آمریکا دادند».

او ادامه داد: «باید از رئیس‌جمهور تشکر کرد که او هم قاطعانه موضع‌گیری کرد. بله ما آزادی را 43سال است که به دست آورده‌ایم و علی‌رغم بسیاری از مشکلات مانند جنگ، ترور و تحریم‌ها آزادی و استقلال خود را حفظ کرده‌ایم. ما نزدیک به 300هزار شهید در جنگ دادیم و همه شهدا اینها برای آزادی کشور ایران از جان خود گذشتند. حالا رئیس‌جمهور کشوری سخن از آزادی می‌زند که در هرکجای این عالم اگر جنایتی باشد، پای آمریکا در میان است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «ادعاهای آمریکا علیه برجام و مشخصا ادعای کمک نظامی به روسیه در جنگ روسیه و اوکراین صرفا برای تشدید فشار بر ایران است و نباید جدی‌اش گرفت».

کریمی‌اصفهانی در پایان گفت: «در موضوع برجام بیش از آنکه ما احتیاج داشته باشیم آمریکایی‌ها نیاز دارند. آمریکا از برجام خارج شد و خودش هم باید برگردد البته با رعایت حقوق مسلم ملت ایران. زمانی برجام احیا می‌شود که آنها سر عقل بیایند».