قرعه کشی لیگ قهرمانان انجام شد و هر 16 تیم مرحله یک هشتم رقبای خود را شناختند.

بایرن- پی‌اس‌جی و رئال- لیورپول: قرعه مرگ لیگ قهرمانان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان شهر امروز انجام شد و حضور پاری سن ژرمن و لیورپول و البته میلان و اینتر در رده دوم گروه های لیگ قهرمانان باعث شد قرعه های جالبی در انتظار هواداران فوتبال باشد.

البته قرعه کشی امروز محدودیت هایی نیز داشت: دو تیمی که در یک گروه در این فصل لیگ قهرمانان اروپا قرار داشتند و دو باشگاه از یک کشور، نمی توانند در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم بروند. 

لیورپول که فصل گذشته در فینال لیگ قهرمانان مغلوب رئال مادرید شده بود، حالا دوباره باید به مصاف این تیم برود و بهترین فرصت انتقام برای آنها فراهم شده است. شروع فصل برای لیورپول خوب رقم نخورده و آنها علاوه بر قرار گرفتن در رتبه دو، در لیگ برتر نیز با صدر جدول فاصله زیادی دارد .با این حال دور یک هشتم نهایی در ماه های فوریه و مارس برگزار می شود و تا آن زمان تیم پر ستاره یورگن کلوپ ممکن است بالاخره ریتم بازی خود را پیدا کرده باشد.

رئال مادرید فصل گذشته یک ستاره دیگر به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد و چهاردهمین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد تا از این حیث بی رقیب باشد. در واقع رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، تنها باشگاه اسپانیایی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است و حالا آنها باید باز هم با تیم یورگن کلوپ مصاف کنند.

تیم متمول فرانسوی علیرغم در اختیار داشتن نیمار، لیونل مسی و کیلیان امباپه، در آخرین لحظات روز پایانی صدرنشینی گروه خود را از دست دادند. همین اتفاق باعث شد قرعه دشوار بایرن مونیخ در انتظار این تیم باشد و حالا کریستوف گالتیه و شاگردانش کار بسیار دشوار برای صعود به دور بعد دارد.

منچسترسیتی نیز یکی دیگر از مدعیان اصلی قهرمانی بوده و با اعجوبه نروژی خود ارلینگ هالند و البته درخشش جولیان آلوارز جوان، آنها حتی بهتر از فصل گذشته به نظر می رسند. سیتی باید به مصاف لایپزیش برود و بی تردید بخت اول صعود است.

میلان برابر تاتنهام تحت هدایت آنتونیو کونته بازی می کند و مهدی طارمی و دیگر ستاره های پورتو، باید به مصاف اینتر و ستاره های سیمونه اینزاگی بروند. چلسی و اوبامیانگ با دورتموند مواجه شده اند و البته کلوب بروژ و بنفیکا و فرانکفورت و ناپولی نیز احتمالا قرعه های کم اهمیت تر برای هواداران فوتبال هستند.

 پوشش زنده خبری

16 آبان 1401 ساعت 14:48

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان:

لایپزیش- منچسترسیتی

کلوب بروژ- بنفیکا

لیورپول- رئال‌مادرید

میلان- تاتنهام

فرانکفورت- ناپولی

دورتموند- چلسی

اینتر- پورتو

بایرن‌مونیخ- پاری سن ژرمن

16 آبان 1401 ساعت 14:39

تصویری از گلزنی های مهدی طارمی در دور گروهی این فصل لیگ قهرمانان در مانیتور پخش شد. ستاره ایرانی پورتو نقش مهمی در صعود این تیم به دور بعد داشت و حالا طارمی امیدوار است در یک هشتم رکورد هشت گل خود در تاریخ لیگ قهرمانان را بهبود بخشد.

16 آبان 1401 ساعت 14:33

مطابق رسم همیشگی، دقایقی از بازی های تیم های صعودکننده به دور یک هشتم و گل های آنها به دروازه تیم های رقیب، در حال پخش شدن از مانتیور بزرگ تعبیه شده در سالن مراسم است.

16 آبان 1401 ساعت 14:33

مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان لحظاتی پیش آغاز شد و مطابق انتظار، مدیران ورزشی تیم های حاضر در این مرحله در محل برگزاری این مراسم حضور یافته اند.

16 آبان 1401 ساعت 14:31

بازی های رفت مرحله یک هشتم نهایی در تاریخ چهاردهم، پانزدهم،‌بیست‌و‌یکم‌و‌بیست‌و‌دوم فوریه و بازی های برگشت در تاریخ هفتم‌،هشتم‌،‌چهاردهم‌وپانزدهم ماه مارچ برگزار می شود و بلافاصله قرعه کشی یک چهارم نهایی انجام خواهد شد

16 آبان 1401 ساعت 14:09

پاری سن ژرمن که در سال های اخیر علیرغم صدرنشینی نیز فقط یک بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود، امسال در رده دوم قرار گرفته و احتمالا قرعه سختی در انتظارش خواهد بود. به جز رئال مادرید، منچسترسیتی نیز می تواند قرعه جالبی باشد و دو تیم پولدار اروپا به مصاف یکدیگر بروند.

16 آبان 1401 ساعت 13:51

غیبت تیم های بزرگی چون بارسلونا، یوونتوس و اتلتیکومادرید در مرحله یک هشتم و ناکامی آنها در راهیابی به دور بعد، از نکات جالب قرعه کشی امروز است. بی تردید با حضور این سه تیم، بازی های مهیج تری در انتظار هواداران فوتبال بود.

16 آبان 1401 ساعت 13:42

بعد از سال ها دوباره میلان و اینتر، دو غول ایتالیایی همزمان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان حضور دارند و با توجه به قرار گرفتن در رده دوم، احتمالا با قرعه سختی نیز مواجه خواهند شد.

16 آبان 1401 ساعت 13:36

فصل گذشته در جریان قرعه کشی همین مرحله اتفاقات غیرمنتظره ای رخ داد که در نهایت منجر به تکرار قرعه کشی و ایجاد حواشی فراوان شد. مسئولان یوفا قطعا تلاش می کنند آن روز عجیب این بار تکرار نشود.