بیژن مقدم گفت: تصور می‌کنم به سمت گفت‌وگو و تعامل می‌رویم.

تحقق اصلاحات و انجام وعده‌ها نیاز به آرامش دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: چگونه می‌توان علاوه بر آنکه آرامش را به خیابان‌ها برگرداند، به مطالبات معترضان هم پاسخ متناسب داد و چگونه می‌شود در فضایی آرام شروع به انجام اصلاحات کرد؟

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «ناآرامی‌ از نگاه ما مربوط به اعتراض نیست بلکه اعتراض قبلا هم بوده است و اعتراض باعث ناامینی نمی‌شود؛ ناامینی مربوط به کسانی است که میل به آشوب دارند. چون مردم هم با این افراد خواهان آشوب، همراهی نکردند طبیعتا انرژی‌شان کم می‌شود و از سویی به دلیل آنکه با بخشی از آنها برخورد قضایی می‌شود، اغتشاش‌ها به سرعت تمام می‌شود اما بخش دیگر مربوط به اعتراضات است که بخش‌هایی از مردم نسبت به تصمیم‌ها و روند امور اعتراض دارند. وقتی به اعتراضات توجه نمی‌شود افراد دیگر می‌آیند و سررشته را دست می‌گیرند و اعتراضات را به ناکجا آباد می‌برند».

او ادامه داد: «مسئولان باید وعده‌هایی که داده‌اند را فراموش نکنند. البته تحقق اصلاحات و انجام وعده‌ها هم نیاز به آرامش دارد و باید فضای اجتماعی و سیاسی آرام شود. آن‌طور که مطلع هستیم چارچوبی برای این موضوع به وجود نیامده اما اراده‌اش میان مسئولان است و باید فرصت ایجاد شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دیروز وزیر میراث فرهنگی جلسه پرسش و پاسخ قرار داد. شاید تصور می‌شد این جلسه همراه با تنش باشد اما این اتفاق رخ نداد و وزیر با دانشجویان سخن گفت و هیچ مشکلی هم نبود؛ بنابراین تصور می‌کنم به سمت گفت‌وگو و تعامل می‌رویم».

مقدم در پایان گفت: «من تصور می‌کنم برخی از مسائل جنبه جناحی ندارد و جبنه ملی دارد. هر دو جناح سیاسی باید با این نگاه وارد مسائل شوند که مسئله از یک حزب و جریان عبور کرده است و همه احزاب باید برای شکل‌گیری تعامل و گفت‌وگو با مردم پای کار باشند. اگر دل در طلب ایران و نظام دارند نباید آتش را شلعه‌ور کنند».