بازنشر ویدئویی از سرمربی استقلال در یک وبسایت پرتغالی توجه هواداران فوتبال در این کشور را به او جلب کرده است.

صدای فریادهای ساپینتو در وبسایت پرتغالی! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، ریکاردو ساپینتو از جمله سرمربیان پرشمار پرتغالی در ایران محسوب می‌شود که این فصل از موریرنز به استقلال آمده تا هدایت مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را در دست بگیرد؛ او با شور و حرارت همیشگی‌اش در کنار خط، چهره یک مربی متفاوت از پانزده مربی دیگر شاغل در لیگ برتر ایران را به نمایش گذاشته و توانسته به این شکل یک سرمربی متفاوت در قالب فوتبال ایران باشد.

او معمولا با جوش و خروش‌هایش روی نیمکت استقلال، هواداران این تیم‌ را به وجد می‌آورد و البته با درگیری‌هایی آتشین، انتقاد مخالفان و حریفان را به خود برمی‌انگیزد؛ حتی در یک مقطع، درگیری ساپینتو با کادرفنی گل‌گهر باعث شد تا او دو بازی از هدایت تیمش محروم شود و یک کارت قرمز هم بگیرد اما به هر حال به نظر می‌رسد این امضای غیرقابل تغییر ساپینتو باشد.

حالا بازنشر ویدئویی از سرمربی پرتغالی استقلال که البته مربوط به دیدار با هوادار در هفته یازدهم این فصل فوتبال ایران است، در یک وبسایت پرتغالی توجه هموطنان ساپینتو را هم به این ماجرا جلب کرده است. در این ویدئو که تصویربردار صداوسیما آن را ضبط کرده، ساپینتو بین بیژن طاهری سرپرست استقلال و روی ماتا دستیارش نشسته و به نظر از یک موضوع به شدت عصبانی است.

در این ویدئو که البته صدای آن چندان واضح هم نیست، ساپینتو با حالت خشم و عصبانیت دستیار خود را مواخذه می‌کند و احتمالا از او بابت نقصانی در نمایش تیم استقلال انتقاد دارد و این انتقاد را به شکلی عجیب و غریب انتقال می‌دهد.

نوک پیکان تیز انتقادات ساپینتو به سایر نیمکت‌نشینان استقلال و دستیاران دیگر او هم می‌رسد اما در تمام یک دقیقه که لحظاتی عجیب و غریب را به تصویر می‌کشد، هدف اصلی او روی ماتا هموطنش و نزدیک‌ترین فرد به سرمربی استقلال است.

نکته جالب دیگر، تلاش نافرجام بیژن طاهری برای آرام کردن این مرد خشمگین است. طاهری در حالی که مشخص نیست به چه زبانی، چه چیزی را به ساپینتو می‌گوید، دست خود را روی شانه او می‌کشد و تلاش دارد تا آرامش را به سرمربی استقلال تزریق کند؛ اگرچه ساپینتو خود را کنترل می‌کند و چیز خاصی به طاهری نمی‌گوید اما در یک لحظه به نظر از کوره در می‌رود و با دست راست، سعی می‌کند تا خود را از دو دست طاهری رها کند.

اگرچه این تصاویر و چنین واکنش بیش فعالانه برای هواداران پرتغالی تازگی ندارد و پیش‌تر هم چنین برخوردهایی را از ساپینتو دیده بودند اما به هر حال بازنشر آن، نکته جالب توجهی است که نشان می‌دهد رسانه‌های پرتغال، عملکرد ساپینتو را در استقلال هم زیر نظر دارند و به برخوردهای او توجه می‌کنند.

در گزارش مربوط به این ویدئو وبسایت maisfutebol.iol.pt  نوشته است: سرمربی استقلال که اخیرا سوپرجام را با پیروزی مقابل نساجی به دست آورد و در لیگ برتر نیز با دو امتیاز اختلاف در تعقیب پرسپولیس است، در این لحظه در حال مواخذه کادرفنی خود، به خصوص روی ماتا است که البته این برخورد خشن او عواقب چندانی در پی نداشته است.