ستاره ایرانی پورتو در تقابل با هم بازی سابق خود در پرسپولیس درخشید.

بازگشت طارمی به تنظیمات کارخانه!(عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به  گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی پس از نمایش موفقیت‌آمیز در جام جهانی با زدن دو گل مقابل انگلیس و یک پاس گل برابر ولز، در بازگشت به فوتبال پرتغال سعی کرد حذف تلخ تیم ملی ایران را فراموش کند و با ریکاوری ذهنی مناسب برای پورتو به میدان برود که این اتفاق در دومین بازی باشگاهی برای او رخ داد.

ستاره ایرانی پورتو پس از جام جهانی، در هفته دوم مرحله گروهی لیگ‌کاپ پرتغال حضور کوتاه مدت در زمین داشت، اما در آخرین دیدارشان که از شروع نیمه دوم به زمین آمد، توانست پنالتی به دست آمده مقابل ویزلا را تبدیل به گل کند و در کنار آن، نمایش خوبی داشته باشد که همین روند پنج‌شنبه شب هم برای او تداوم پیدا کرد.

تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را برای نخستین بار در رقابت‌های فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ‌کاپ پرتغال در ترکیب و خط حمله داشت، از ساعت ۲۳:۴۵ پنچ‌شنبه شب(به وقت ایران) در استادیوم دو دراگائو در حالی به مصاف ژیل ویسنته رفت که این تیم هم از علی علیپور به‌عنوان وینگر چپ در جمع نفرات اصلی‌اش بهره می‌برد.

حرکت زیبای اوتاویو و ضربه تمام کننده گالنو گل اول پورتو مقابل ژیل ویسنته را در دقیقه ۳ به همراه داشت و نیمه اول با برتری یک بر صفر شاگردان سرخیو کونسیسائو پایان یافت، اما در نیمه دوم فرصت درخشش مهدی طارمی در جدال با علی علیپور فرا رسید.

طارمی که در هفته پنجم فصل جاری لیگ برتر پرتغال در تقابل با یاران علی علیپور موفق به گلزنی شده بود، در رقابت‌های لیگ‌کاپ هم توانست همین کار را انجام بدهد و در جریان برتری پورتو به گل برسد.

ستاره ایرانی پورتو در دقیقه ۶۸ با فرار از تله آفساید مدافعان ژیل ویسنته و در ادامه جای‌گیری عالی در محوطه جریمه و فریب گلر و مدافع حریف در محوطه جریمه، پاس کات‌بک اوتاویو را با یک ضربه بغل پای نرم به تور دروازه چسباند تا پورتو را به گل دوم برساند.

یل ویسنته که هفت دقیقه قبل از گل مهدی طارمی دیگر از علی علیپور در ترکیب خود بهره نمی‌برد و در دقیقه ۶۳ هم یک اخراجی داد، در ادامه نتوانست گل ستاره ایرانی پورتو را جبران کند تا در نهایت با نتیجه دو بر صفر مغلوب شده و یاران طارمی نیز به مرحله نیمه نهایی لیگ‌کاپ پرتغال بروند و حریف آکادمیکو ویسئو شوند.

مهدی طارمی که قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ روند خوبی با گلزنی یا پاس گل در مسابقات پورتو در لیگ برتر پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا داشت و هر بازی به یک شکل در بردهای تیمش موثر بود، برای دومین دیدار پیاپی در لیگ‌کاپ موفق به گلزنی شد تا نشان دهد مجددا به تنظیمات کارخانه بازگشته است!