مهاجم اول استقلال در دربی کار خودش را کرد، و گل برتری آبی ها را به پرسپولیس زد، گلی که شباهت زیادی به گل علی موسوی مهاجم اسبق این تیم در بازی بزرگ استقلال و دالیان چین داشت.

کپی برابر اصل: گل ارسلان عین گل تاریخی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش"ورزش سه"، پنج دقیقه از نیمه دوم دیدار استقلال برابر پرسپولیس در دربی 99 گذشته بود که نفوذ محمد محبی از سمت راست دفاع پرسپولیس و پاس عرضی او را ارسلان مطهری در محوطه هجده قدم کنترل کرد و توپ کمی از پایش جدا شد و او با چرخشی عالی توپ را به بالای سمت چپ دروازه پرسپولیس زد، این گل تصویری آشنا برای هواداران استقلال از نبردی ماندگار از این تیم در جام باشگاه های آسیا بود.

در هشتم اردیبهشت سال 1378 و در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا استقلال به مصاف دالیان چین رفته بود، آنها در آن دیدار هم با نتیجه سه بر دو از حریف عقب افتاده بودند و با گل تساوی علیرضا اکبرپور در دقایق پایانی، بازی را به وقت های اضافه بردند. در آن روزها که  قانون گل طلایی در مسابقات اجرا می شد و استقلال همانند دربی در نیمه دوم وقت های اضافه به سمت جنوبی ورزشگاه حمله می کرد، پنج دقیقه از وقت های اضافه بازی در نیمه دوم گذشته بود و عقربه ساعت دقیقه 110 را نشان می داد که جواد زرین چه از جناح راست چینی ها صاحب توپ شد و توپ را عرضی برای موسوی فرستاد، کنترل، چرخش و ضربه به توپ و نقطه هدف گل موسوی باتوجه به مدافعی که همانند گل ارسلان در نزدیکی محل عبور توپ از خط دروازه بود، شباهت زیادی به گلی داشت که استقلال در دربی به ثمر رساند.

نکته جالب توجه در این دو بازی گل اول موسوی بود که روی ارسال سیروس دین محمدی و با ضربه سر شیرجه ای به ثمر رسید، اگر ارسلان سانتر صالح حردانی را که با ضربه سر شیرجه ای در نیمه اول  قصد قطع کردن آن را داشت، دقیق تر می زد، شاید صحنه گل اول موسوی هم در این دربی تکرار می شد!