جانی این فان تی نو، رئیس فیفا، قرار است در یک جلسه بازپرسی با حضور نماینده دادستانی سوئیس حضور پیدا کند.

دردسر جدید فیفا: بازجویی دادستان سوئیس از این فان تی نو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نام فیفا در سال‌های اخیر همواره در کنار نام تحقیقات و بازپرسی‌های مختلف به دلیل تخلفات گسترده و فساد مالی همراه بوده است.

حالا  ESPN خبر داده که پیگیری قضایی علیه اینفانتینو که در سال 2020 از سوی دادستان قبلی که مدتی بعد از سوی دادگستری سوئیس برکنار شد آغاز شده بود قرار است ادامه پیدا کند.

گفته شده است که موضوع اصلی این تحقیقات مربوط به دیدارهای متعدد و افشا نشده رییس فیفا با دادستان کل سوئیس است که ابهامات بسیاری را درباره روابط کاری و اقتصادی این دو نفر ایجاد کرده است.

این پرونده احتمالا می‌تواند برای اینفانتینو که پس از برگزاری جام جهانی در قطر در انتظار برگزاری انتخابات و کسب دوباره مقام ریاست فیفاست دردسرساز شود.

هانس مارر، بازپرس ویژه، با ارسال ایمیلی به آسوشیتدپرس تایید کرد که اظهارات متهم قرار است به زودی شنیده شود و تمامی جوانب این پرونده به خوبی در نظر گرفته خواهد شد.

دو بازپرس در دسامبر 2021 در مجلس سوئیس برای ادامه تحقیقات مربوط به سه دیداری که در سال 2016 و 2017 با حضور اینفانتینو و ژنرال میشل لابر برگزار شد انتخاب شدند. این دیدارها بلافاصله پس از انتخاب او به عنوان رییس فیفا انجام شد و مقامات قضایی سوئیس مشکوک هستند که شاید فسادی در فوتبال بین المللی در جریان باشد که در نهایت منجر به برکناری سپ بلاتر شد.

پس از این که رسانه‌ها خبر برگزاری این جلسات را در سال 2018 منتشر کردند، لابر و اینفانتینو مدعی شدند که این جلسات صرفا دیدارهای عادی و روزمره بودند اما هیچ توضیح یا جزئیات بیشتری از آن منتشر نکردند.

لابر به دلیل این که دفتر رسمی فدرال زیر نظر دادستانی را در این موضوع گمراه کرد و اجازه انجام تحقیقات بیشتر از افرادی که اطلاعات بیشتری در این زمینه داشتند را نداد از سمتش برکنار شد.

فیفا که پیش از این اعلام کرده بود آماده همکاری کامل با مقامات قضایی سوئیس است، روز سه شنبه حاضر به هیچگونه اظهارنظری درباره جلسه بازپرسی رییس این سازمان نشد.

اینفانتینو امیدوار است که در جلسه انتخابی 16 مارس در رواندا بار دیگر به مدت چهار سال به عنوان رییس فیفا انتخاب شود اما حالا شاید کار برای او کمی سخت‌تر از قبل شده باشد.