شواهد حاکی از آن است که آمریکایی‌ها در حال تجهیز جدی ارتش صهیونیستی هستند و بر این اساس پایگاه های مختلف آمریکایی طی روزهای گذشته مبدا پروازهای ترابری به مقصد سرزمین‌های اشغالی فلسطین بوده است.

ترافیک پروازهای تسلیحاتی آمریکا برای تجهیز صهیونیست‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

راساس اخبار واصله از مرکز ترافیک هوایی بین المللی، طی چند روز گذشته ارتش آمریکا با استفاده از هواپیماهای ترابری، پروازهای متعددی از مبدا اروپا و آمریکا به مقصد اراضی اشغالی فلسطین به منظور کمک و ارسال تجهیزات انجام می‌دهد.

بنابراعلام منابع آگاه منطقه‌ای این پروازها که توسط هواپیماهای ترابری نظامی ارتش آمریکا و به دستور مقامات ارشد دفاعی این کشور انجام می‌شود، انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی مورد نیاز صهیونیست‌ها را به سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌کنند.

کارشناسان نظامی معتقدند این اتفاق از چند جهت قابل توجه است: اول آنکه ارتشی که مدعی قدرتمندترین ارتش منطقه بود پس از درگیری با چند گروه مقاومت نیازمند تامین تسلیحات از آمریکا شده است و دوم اینکه نقش آفرینی آمریکایی‌ها در فرماندهی و تامین تسلیحات جنگی برای صهیونیستها جالب توجه است.

نخستین‌بار نیست که صهیونیست‌ها تسلیحات و تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را از آمریکا دریافت می‌کنند. پیش‌تر نیز، اخبار تجهیز ارتش رژیم اشغالگر قدس به انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات نظامی آمریکایی منتشر شده بود که شاخص‌ترین آن‌ها جنگنده‌های F-15 و F-16 هستند.

بمب‌های سنگرشکن GBU

در جدیدترین اطلاعات اعلام شد که آمریکا از پایگاه‌های العدید قطر، قبرس، یونان و رام‌اشتاین آلمان در حال بارگیری و انتقال بمب‌های سری GBU به ویژه GBU-31 از طریق هواپیماهای ترابری خود به رژیم صهیونیستی است.

این بمب‌ها جزو بمب‌های هدایت‌شونده ساخت شرکت بوئینگ آمریکاست که طبق اطلاعات ارائه شده توسط ارتش آمریکا، هزینه آن‌ها از انواع سایر بمب‌ها کمتر است. بمب‌های مذکور مخرب‌ترین نوع مهماتی بوده که تاکنون برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غزه به‌کار رفته است.

پیش‌تر نیز، منابع آگاه اطلاعاتی منطقه اعلام کرده بودند که ارتش آمریکا به فرماندهی سنتکام دستور داده تا نسبت به انتقال بمب‌های GBU از انبار پایگاه‌هایش مستقر در کشورهای منطقه، برای تجهیز ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام کند.

بر این اساس، سنتکام در وهله اول نسبت به انتقال این بمب‌های خطرناک از مبدأ پایگاه مستقر در امارات متحده عربی اقدام و سپس در مرحله بعد از انبارهایش در پایگاه‌های دیگر کشورهای منطقه استفاده کرده است.

حمایت‌های آمریکا از ارتش صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً نیز تصاویری از جنگنده‌های F-16 اسرائیلی مجهز به بمب های قدیمی 750 پوندی M-117 منتشر شده بود که بیانگر کمبود مهمات هدایت شونده در نیر‌وی هوایی این رژیم بود.

ناوهای هواپیمابر

روزهای قبل نیز یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا نیز خود را به دریایی مدیترانه و نزدیکی ساحل غزه رسانده بود. ناو هواپیمابر آیزنهاور در روزهای آینده به ناو «جرالد فورد» ملحق می‌شود. این ناوها به انواع بالگردها، هواپیماها و تجهیزات و تسلیحات پیشرفته تهاجمی مجهز شده و در صورت نیاز علیه غزه وارد معرکه نبرد خواهند شد.

اعزام یک گروه از نیروی واکنش سریع تفنگداران دریایی ارتش آمریکا به آب‌های نزدیک سواحل فلسطین اشغالی دیگر خبر منتشر شده درخصوص حمایت‌های آمریکا از اسرائیل بود. این نیرو متشکل از ۲ هزار تفنگدار دریایی آمریکا، به دو ناو هواپیمابر این کشور که هم‌اکنون در شرق دریای مدیترانه مستقر هستند، ملحق می‌شوند.

حمایت‌های ماهواره‌ای؛ پرده دیگری پشتیبانی آمریکا از اسرائیل

طی روزهای گذشته نیز اعلام شد که آمریکا با تعداد بسیاری ماهواره تجاری شامل منظومه‌ ماهواره‌ای بزرگی متشکل از ۳ ماهواره بزرگ و ۱۹ ماهواره کوچک تجاری (جمعاً ۲۲ ماهواره) از روز ۱۶ مهر پا به میدان گذاشته و به طور میانگین روزانه حداقل یک بار از تمام نوار غزه و اطراف آن تصویربرداری کرده‌اند.

تصاویر ماهواره‌ای به نیروهای رژیم اشغالگر قدس کمک می‌کند تا بتوانند مقرهای حماس و سایر گروه‌های فلسطینی و مسیرهای تردد آن‌ها را ردیابی کرده و تصاویر نقل و انتقال نیروهای مقاومت اسلامی را در اختیار بگیرند.

سفر مقامات آمریکایی به تل‌آویو برای گسترش حمایت‌ها از رژیم اشغالگر

مقامات بلندپایه آمریکایی در جهت حمایت از متحد دیرین خود به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند؛ از وزیر دفاع و وزیر خارجه گرفته تا رئیس دولت آمریکا. ورود جو بایدن و مقام‌های دولت آمریکا به فلسطین اشغالی در شرایطی انجام شده که به گفته کاخ سفید، هدف از سفر او نشان دادن حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در مواجهه با عملیات نیروهای مقاومت فلسطین است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز، بامداد جمعه ۲۱ مهرماه وارد تل‌آویو شد. وزیر دفاع آمریکا هدف از این دیدار را تعهد به اطمینان از این دانست که رژیم صهیونیستی به امکانات لازم برای آنچه به گفته این مقام آمریکایی دفاع از خود عنوان شده، دسترسی دارد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز یک روز پیش از سفر وزیر دفاع کشور به سرزمین‌های اشغالی نیز با حضور در این منطقه نیز ضمن ابراز حمایت‌ کشور متبوعش از رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود؛ «تا زمانی که آمریکا باشد اسرائیل هرگز تنها نخواهد بود و همه نوع تسلیحات لازم را دریافت خواهد کرد. «امروز، فردا و هر روز دیگر» که لازم باشد، آمریکا به اسرائیل کمک خواهد فرستاد.

منبع: جهان نیوز