یک فعال سیاسی گفت: اگر اصولگرایان به لیست واحد دست نیابند، احتمال پیروزی‌شان کم می‌شود.

اصلاح‌طلبان بر اختلافات اصولگرایان حساب باز کرده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصولگرایان در میان خود رقابت‌هایی را شکل داده‌اند که به گفته بسیاری از کارشناسان می‌تواند به ضررشان تمام شود. حالا پرسش آن است برای جلوگیری از تفرق در بین اصولگرایان چه باید کرد؟

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «به دلیل آنکه حضور اصلاح‌طلبان کم‌رنگ است و نیروهای شاخصی را وارد عرصه نکرده‌اند یا تعدادی از آنها ردصلاحیت شدند، اصولگرایان به سمت رقابت درونی با یکدیگر رفته‌اند. در این شرایط است که اختلافاتشان بالا می‌گیرد. به هر حال باید صبر کنیم و ببینیم در یکی-دوماه آینده تا انتخابات به چه نتیجه‌ای می‌رسند و آیا به سمت وحدت حرکت می‌کنند یا می‌خواهند رقابت درون‌جناحی داشته باشند. تا اینجای کار که متأسفانه پایداری به اختلافات دامن می‌زند؛ البته شریان هم همین وضعیت را دارد که خوب نیست و همه باید بکوشند به سمت وحدت بروند».

او ادامه داد: «نظر حضرت آقا ضرورت تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. این اصل درستی است که هرچه مشارکت بالا برود، نظام بیمه می‌شود. نظر آقا و نخبگان نظام این است که همه نیروهای سیاسی باید زمینه مشارکت بالای مردم در انتخابات را فراهم کنند. همه کسانی که ولایت‌فقیه، ولی‌فقیه و نظام و انقلاب را قبول دارند باید در این عرصه یعنی به وجود آمدن مشارکت بالای مردم بکوشند و طبیعتا اصولگرایان هم مستثنی از این قاعده نیستند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اصلاح‌طلبان بر چهره‌های سفید خود کار کرده‌اند و منتظرند تا نظر شورای نگهبان را مشاهده کنند. به هر حال آنها به دلیل عملکرد ضعیف دولت آقای روحانی وجهه خود را تا حد قابل توجهی از دست داده‌اند و اکنون نه بر سرمایه اجتماعی خود بلکه بر اختلافات اصولگرایان حساب باز کرده‌اند».

امیری‌فر در پایان گفت: «اگر اصولگرایان به لیست واحد دست نیابند و در مقابل اصلاح‌طلبان با لیست واحد وارد انتخابات شوند، احتمال پیروزی‌شان بسیار پایین می‌آید و حتی می‌شود گفت شکست می‌خورند؛ با این وصف در شرایط کنونی وحدت اصولگرایی برای اصولگرایان مهم‌ترین ضرورت است که همه باید در جهت تحقق آن گام بردارند».