مهدی عبدی تا آخرین لحظه تلاش خود را کرد که طلسم ده ماهه خود در گلزنی را بشکند.

عبدی گلر حریف را به خاک و خون کشید! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پاس امید عالیشاه و فراری که بارها و بارها مهدی عبدی انجام داد و به ثمر نرسید. اما این می‌توانست یک تلاش موفق برای مهاجمی باشد که بعد از مدتها در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و با یک گل در نقش منجی تیمش هم ظاهر می‌شد. پس عبدی با گامهای بلند خود را از مدافع حریف جدا کرد و به دروازه نزدیک شد و در حالی که به نظر قصد داشت ضربه نهایی را بعد از دریبل دروازه‌بان حریف بزند اما این ایده ذهنی او با موفقیت همراه نشد تا یک فرصت دیگر در آستانه از دست رفتن باشد.

اما عبدی به این سادگی‌ها بیخیال پاس تماشایی عالیشاه نشد. در لحظه‌ای که لغزش نابهنگام به سراغش آمد، او چرخید و خود را جلوی گلر قرار داد تا توپ از دست نرود. سپس تلاش کرد توپ را از صحنه دور کند و دروازه خالی از دروازه‌بان ون پاس را نشانه بگیرد اما مهرابی طوری روی توپ افتاد که هیچ شانسی برای مهاجم پرسپولیس باقی نباشد.

عبدی که عطش گلزنی را بیشتر از همیشه در نمایش خود نشان می‌داد، به هوای اینکه توپ در کنترل گلر نیست، به آن ضربه زد و برای برداشتن گام بعدی دست خود را عقب برد اما در این لحظه برخورد پشت ساقش به گلر شگفتی‌ساز ون‌پارس، این دوئل را به مسیر دیگری کشاند و باعث شد تا بینی مهرابی زخمی شود.

این یکی از آخرین فرصت‌های از دست رفته برای مهاجمی بود که ده دقیقه بعد از سمت چپ یک شلیک دیگر را روانه دروازه کرد و دوباره گلر حریف توانست توپ را به کرنر بفرستد و مهاجم سرخپوشان را ناکام بگذارد.

عبدی پیش از این دو بار بازیکنان هم‌دسته را در موقعیت گلزنی قرار داد که در این دو صحنه نیز یک «اما» او را از اثر روی گلهای پرسپولیس ناکام گذاشت. در یک صحنه پاس او با فاصله بسیار کمی از مهدی ترابی گذشت تا افسوس عبدی را به دنبال داشته باشد.

با این حال برای مهدی عبدی هم در این بازی می‌‌شود نمره قبولی داد چرا که او تلاش زیادی انجام داد و تنها در ضربات آخر ناموفق عمل کرد. هرچند که بسیاری از هواداران پرسپولیس در دو سال اخیر انتظار داشته‌اند که عبدی نقش یک مهاجم گلزن را ایفا کند.

البته برای عبدی که آخرین بار در اسفند سال گذشته پایش به گلزنی باز شده، ناکامی در ثبت گل، به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. به نظر می‌رسد علاوه بر همه مشخصه‌های منفی فوتبالی که ممکن است در نمایش او باشد، بدشانسی هم به شدت روی عملکرد او سایه انداخته است.

با این حال هرچه که باشد، عبدی و دیگر مهاجمان پرسپولیس امروز پیشانی بلندی داشتند که تیم در ضربات پنالتی مسیر صعود را پیدا کرد چرا که حذف در این دیدار یک لکه سیاه در عملکرد بی نقص این فصل پرسپولیس می‌بود؛ چیزی شبیه به شکست مقابل قشقایی؛ خصوصا اینکه این بار آنها نمایش خوبی را ارائه کردند و تنها در به ثمر رساندن ضربات آخر ناکام عمل کردند.

پایان این بازی برای مهدی عبدی، آغاز شایعات در مورد جدایی او خواهد بود. این مهاجم 23 ساله در ابتدای فصل هم قصد داشت با جدایی از پرسپولیس، مسیر تازه‌ای را در پرتغال آغاز کند اما در نهایت انتقال او انجام نشد و حالا دیگر نام مشتری خارجی برای مهاجم پرامید پرسپولیس به چشم نمی‌خورد و در عوض تیمهای داخلی اسم خود را پشت سر او ردیف کرده‌اند.